Upptäcker du att något inte fungerar i Din lägenhet eller i huset, ska Du lämna en felanmälan så fort som möjligt, innan skadan förvärrats. Vi har ambitionen att åtgärda felet så fort som möjligt.
Radiomasten 0141-518 00, företrädelsevis kl. 08.00–10.00. Övrig dagtid: lämna namn och telefonnummer på vår telefonsvarare.
Securitas fastighetsjour: 010-470 51 85.
Endast mycket akuta ärenden som vattenläckage, allvarliga stopp, allvarliga elfel m.m. Securitas fastighetsjour: 010-470 51 85.
Securitas, telefonnummer enligt ovan. Ni får betala kostnaden.
Securitas, telefonnummer enligt ovan. Om det uppstår fel eller en skada i Din lägenhet eller i gemensamma utrymmen såsom portuppgång, tvättstuga m.m. ska du genast anmäla detta till oss. Ring inte på jourtid i onödan såvida det inte rör sig om skador som snabbt kan förvärras t ex vattenläckage och liknande. Dessa ska naturligtvis åtgärdas omgående. Om Du upptäcker ohyra i din lägenhet ska Du omedelbart anmäla detta till oss på kontorstid, enligt bestämmelser i hyreslagen.
Olyckor kan hända vem som helst. Se till att Du har hemförsäkring. Om Du är vållande, kan Du bli ersättningsskyldig. Till exempel att Ditt akvarium går sönder eller Din tvättmaskin läcker vatten och fastigheten och grannarnas egendom blir skadad. Vid inbrott i Din lägenhet eller lägenhetsförråd, är det i första hand polisen och Ditt försäkringsbolag som Du ska ringa. Vi önskar också information om det inträffade, för att försöka förbättra vårt skalskydd så att vi kan undvika dessa saker i framtiden. Fastighetsförsäkringen som Radiomasten har täcker endast skador på själva fastigheten.
Du betalar alltid hyran i förskott, senast den sista i varje månad för månaden som kommer. Om du inte betalar i tid och detta sker vid flera tillfällen, eller om du inte betalar alls, riskerar du att bli uppsagd. Om något oförutsätt händer som har påverkat din situation – ta alltid kontakt med oss! Då kanske vi gemensamt kan hitta en lösning. Ett bra sätt att betala hyran är att utnyttja autogiro som vi erbjuder.