Upptäcker du att något inte fungerar i Din lägenhet eller i huset, ska du lämna en felanmälan så fort som möjligt, innan skadan förvärrats. Vi har ambitionen att åtgärda felet så fort som möjligt.
Radiomasten 0141-518 00, företrädelsevis kl. 08.00–10.00. Övrig dagtid: lämna namn och telefonnummer på vår telefonsvarare.
Securitas fastighetsjour: 010-470 51 85.
Endast mycket akuta ärenden som vattenläckage, allvarliga stopp, allvarliga elfel m.m. Securitas fastighetsjour: 010-470 51 85.
Securitas, telefonnummer enligt ovan. Ni får betala kostnaden.
Securitas, telefonnummer enligt ovan. Om det uppstår fel eller en skada i din lägenhet eller i gemensamma utrymmen såsom portuppgång, tvättstuga m.m. ska du genast anmäla detta till oss. Om Du upptäcker ohyra i din lägenhet ska Du omedelbart anmäla detta till oss på kontorstid, enligt bestämmelser i hyreslagen.
Olyckor kan hända vem som helst. Se till att du har hemförsäkring. Om du är vållande, kan du bli ersättningsskyldig. Vid inbrott i Din lägenhet eller lägenhetsförråd, är det i första hand polisen och Ditt försäkringsbolag som du ska ringa. Vi önskar också information om det inträffade, för att försöka förbättra vårt skalskydd så att vi kan undvika dessa saker i framtiden. Fastighetsförsäkringen som Radiomasten har täcker endast skador på själva fastigheten.
Du betalar alltid hyran i förskott, senast den sista i varje månad för månaden som kommer. Om du inte betalar i tid och detta sker vid flera tillfällen, eller om du inte betalar alls, riskerar du att bli uppsagd. Om något oförutsätt händer som har påverkat din situation – ta alltid kontakt med oss! Då kanske vi gemensamt kan hitta en lösning. Ett bra sätt att betala hyran är att utnyttja autogiro som vi erbjuder.