Waiting image...
  • Hem
  • Ledigt
    • Lägenheter
    • Lokaler
    • P-platser & garage
    • Förråd
  • Mejllista
  • För hyresgäster
    • Vanliga frågor
    • Felanmälan
    • Bra att veta
    • Hyrespolicy
    • Lägenhet & utemiljö
    • Grannar & säkerhet
    • In- & utflytt
    • Städtips
    • Andrahands­uthyrning
    • Tvättstuga - digital bokning
  • Om oss
    • Företaget
    • Våra fastigheter
    • Nyhetsarkiv
    • Personuppgiftspolicy/GDPR
    • Hållbarhet
    • Hållbarhet / Miljö
    • Hållbarhet / Social trygghet
  • Kontakt
Meny
  • Hem
  • Ledigt
    • Lägenheter
    • Lokaler
    • P-platser & garage
    • Förråd
  • Mejllista
  • För hyresgäster
    • Vanliga frågor
    • Felanmälan
    • Bra att veta
    • Hyrespolicy
    • Lägenhet & utemiljö
    • Grannar & säkerhet
    • In- & utflytt
    • Städtips
    • Andrahands­uthyrning
    • Tvättstuga - digital bokning
  • Om oss
    • Företaget
    • Våra fastigheter
    • Nyhetsarkiv
    • Personuppgiftspolicy/GDPR
    • Hållbarhet
    • Hållbarhet / Miljö
    • Hållbarhet / Social trygghet
  • Kontakt
För hyresgäster
  • Vanliga frågor
  • Felanmälan
  • Bra att veta
  • Hyrespolicy
  • Lägenhet & utemiljö
  • Grannar & säkerhet
  • In- & utflytt
  • Städtips
  • Andrahands­uthyrning
  • Tvättstuga - digital bokning

Bra att veta som hyresgäst hos Radiomasten

Illustrationsbild på en bukett rosor i ett brevinkastUpptäcker du att något inte fungerar i Din lägenhet eller i huset, ska du lämna en felanmälan så fort som möjligt, innan skadan förvärrats. Vi har ambitionen att åtgärda felet så fort som möjligt.

Felanmälan

Radiomasten 0141-518 00, företrädelsevis kl. 08.00–10.00. Övrig dagtid: lämna namn och telefonnummer på vår telefonsvarare.

Jour kvällstid

Securitas fastighetsjour: 010-470 51 85.

Jour helg

Endast mycket akuta ärenden som vattenläckage, allvarliga stopp, allvarliga elfel m.m. Securitas fastighetsjour: 010-470 51 85.

Låsöppning kväll och helg

Securitas, telefonnummer enligt ovan. Ni får betala kostnaden.

Störning kväll och helg

Securitas, telefonnummer enligt ovan. Om det uppstår fel eller en skada i din lägenhet eller i gemensamma utrymmen såsom portuppgång, tvättstuga m.m. ska du genast anmäla detta till oss.
Om Du upptäcker ohyra i din lägenhet ska Du omedelbart anmäla detta till oss på kontorstid, enligt bestämmelser i hyreslagen.

Att tänka på vid inflyttning

När du tecknar ett hyreskontrakt för en lägenhet, skriver du på ett juridiskt bindande dokument. Enligt hyreslagen är kontraktet giltigt från och med första helgfria vardagen i månaden efter det att hyran är betald.
- Anmäl ert el-abonnemang till Vattenfall, 020-82 00 00.
- Kontakta Adressändring, www.adressandring.se eller ring på tel: 020-97 98 99.  
- Beställ flyttning av telefon.
 
Du som bor i en lägenhet ska vara folkbokförd på lägenheten. Lägenhetsnumret är en del av din adress och består av fyra siffror som visar vilken våning och var på våningen lägenheten finns. Du kan hitta ditt lägenhetsnummer i ditt kontrakt eller på ytterdörren. 

Nycklar

När du ska tillträda din lägenhet så hämtar du nycklarna till lägenheten på Radiomastens kontor, Drottninggatan 26. Du ska hämta dem personligen. Vi finns här kl. 13.00-14.00 den första vardagen i månaden för att lämna ut nycklar, (under förutsättning att att hyran är betald och oss tillhanda). Vill Du hämta Dina nycklar vid annan tid, vänligen ring oss innan och meddela detta.

Hemförsäkring

Olyckor kan hända vem som helst. Se till att du har hemförsäkring. Om du är vållande, kan du bli ersättningsskyldig.
Vid inbrott i Din lägenhet eller lägenhetsförråd, är det i första hand polisen och Ditt försäkringsbolag som du ska ringa. Vi önskar också information om det inträffade, för att försöka förbättra vårt skalskydd så att vi kan undvika dessa saker i framtiden. Fastighetsförsäkringen som Radiomasten har täcker endast skador på själva fastigheten.

Betala hyran i tid!

Du betalar alltid hyran i förskott, senast den sista i varje månad för månaden som kommer. Om du inte betalar i tid och detta sker vid flera tillfällen, eller om du inte betalar alls, riskerar du att bli uppsagd. Om något oförutsätt händer som har påverkat din situation – ta alltid kontakt med oss! Då kanske vi gemensamt kan hitta en lösning. Ett bra sätt att betala hyran är att utnyttja autogiro som vi erbjuder.

 

Snabbval

  • Bra att veta som hyresgäst
  • Din lägenhet och utemiljö
  • Grannar och säkerheten
  • In- och utflytt
  • Städtips inför flytten
 

Ladda ner

Broschyr Hyresgäst hos oss Städtips

  • Kontaktuppgifter

    • Fastighets AB Radiomasten
    • Box 107, 591 22 MOTALA
    • Besöksadress: Drottninggatan 26
    • 0141-518 00
    • info@radiomasten.se
  • Direktlänkar

    • Lediga lägenheter
    • Mejllista
    • Felanmälan
    • Bra att veta
    • Städtips inför flytten
    • Våra fastigheter
Logga in
©2013 Fastighets AB Radiomasten|Wexer
Scroll